Go to Top

Neurocom Balance

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ

Το Balance Master System της NEUROCOM International Inc Version 7.04 Σεπτέμβρης 2000. Παρέχει:

1. Στον κλινικό εξεταστή

  • Διευκολύνει το σχεδιασμό της θεραπείας
  • Αξιολογεί την αποτελεσματικότητα του θεραπευτικού προγράμματος.
  • Εξασφαλίζει την συλλογή δεδομένων για έρευνα
  • Καθορίζει τη βάση λειτουργίας του εξεταζόμενου.

 

2. Στον ασθενή

  • Παρουσιάζει καθαρούς και εφικτούς στόχους
  • Εύκολη προσαρμογή Οπτικό – ακουστικό ερέθισμα
  • Προσαρμοσμένες ασκήσεις στην καθημερινή δραστηριότητα.

 

Κύρια στοιχεία του συστήματος Balance Master System είναι:

1. Πλατφόρμα Δύναμηςneurocom_balance 1

Βρίσκεται εντός της βασικής πλατφόρμας και αποτελεί το χώρο όπου λαμβάνουν χώρο όλες οι διαδικασίες. Ο δοκιμαζόμενος στέκεται όρθιος στη μεσαία θέση της πλατφόρμας βλέποντας την οθόνη του υπολογιστή. Οι αισθητήρες καταγραφής των εφαρμοζομένων δυνάμεων που υπάρχουν στο κάτω μέρος της πλατφόρμας καταγράφουν τις κατακόρυφες δυνάμεις που αναπτύσσονται στα κάτω άκρα του δοκιμαζόμενου. Μέσω ειδικής καλωδίωσης οι πληροφορίες μεταφέρονται στον υπολογιστή. 79,117,143,144

2. Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίαςneurocom_balance 2

Λαμβάνει τις πληροφορίες δύναμης, τις επεξεργάζεται και τις μεταφέρει στην οθόνη ή σε εκτυπωτή. Τα δεδομένα και τα αποτελέσματα κάθε τεστ ή άσκησης καταγράφονται στο σκληρό δίσκο της κεντρικής μονάδας. Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της υπολογιστικής πλατφόρμας είναι η δυνατότητα να λαμβάνει και να επεξεργάζεται με αντικειμενικότητα και ευπιστία τις μετρήσεις. Ο καθ’ ένας από τους τέσσαρες υποδοχείς καταγραφής της δύναμης που βρίσκονται στη πλατφόρμα μεταφέρει πληροφορίες σχετικά με τις ενασκούμενες δυνάμεις, στον υπολογιστή με συχνότητα 100 φορές/ sec. Ο υπολογιστής κατόπιν υπολογίζει και αναλύει το Κέντρο της Πίεσης ( COP ) και την κατακόρυφο του Κέντρο Βάρους ( COG ) χρησιμοποιώντας το ύψος του ασθενή που καταγράφεται στην αρχική καρτέλα στοιχείων του δοκιμαζόμενου. Η θέση και η κίνηση του COG καταγράφεται συνεχώς.

EIGHT BEARING / SQUAT

Στην εξέταση αυτή 108 καταγράφεται η εκατοστιαία αναλογία, μεταφοράς, του Βάρους του Σώματος στα δύο άκρα. Ο εξεταζόμενος βρίσκεται σε όρθια στάση:

  • Με τα γόνατα σε πλήρη έκταση
  • Με τα γόνατα σε 30 μοίρες κάμψη Με τα γόνατα σε 60 μοίρες κάμψη
  • Με τα γόνατα σε 90 μοίρες κάμψη

Οι οδηγίες στον εξεταζόμενο είναι: Κοίτα ευθεία, μπροστά και στάσου ακίνητος με τα γόνατα τεντωμένα (λυγισμένα σε 30 μοίρες, 60 μοίρες, 90 μοίρες.) Πιθανή λειτουργική ανωμαλία δημιουργεί:

  • Αστάθεια στην προσπάθεια να σηκώσουμε αντικείμενα από το δάπεδο.
  • Αδυναμία κίνησης side to side όπως σε διάφορα αθλήματα (Τένις, Πινγκ-Πονγκ, Μπάσκετ)
  • Αδυναμία κίνησης από μικρή κάμψη σε έκταση (εκτέλεση ελεύθερης βολής στο Μπάσκετ)

FORWARD LUNGE

Στη δοκιμασία αυτή καταγράφονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κίνησης που περιγράφεται με την απότομη προβολή μπροστά του κάθε μέλους ξεχωριστά. Οι παράμετροι που καταγράφονται είναι:

-Απόσταση προβολής εμπρός
-Χρόνος αιώρησης του μέλους
-Πλειομετρική δύναμη (δύναμη φρένου)

Οι οδηγίες στον εξεταζόμενο είναι: Όταν δεις στην οθόνη την εντολή HOLD STEADY μείνε σταθερός. Μόλις δεις την εντολή GO πρόβαλε μπροστά το αριστερό (δεξί) πόδι όσο γρηγορότερα μπορείς, κάμπτοντας το γόνατο, και κατόπιν ξαναγύρισε στην αρχική σου θέση όσο γρηγορότερα μπορείς και μείνε ακίνητος.

Περιγραφή
Ικανοποιητικά αποτελέσματα προϋποθέτουν καλή δύναμη, τροχιά κίνησης, ισορροπία, συντονισμό και έλεγχο της κίνησης. Κατά την φάση της αιώρησης το σταθερό μέλος πρέπει να δεχθεί το βάρος του σώματος και να το μεταφέρει στο μέλος που εκτελεί την προβολή εμπρός. Αυτό απαιτεί καλή μυϊκή δύναμη και συντονισμό. Το αιωρούμενο σκέλος πρέπει να παράγει την κατάλληλη δύναμη για να δεχθεί το Βάρος του Σώματος να σταθεροποιηθεί και να επιστρέψει στην αρχική θέση. Ζητούνται τρεις (3) προσπάθειες από τον εξεταζόμενο ο οποίος τοποθετείται στο άκρο της πλατφόρμας βλέποντας την οθόνη του υπολογιστή.

1. Mean Distance
Είναι ο μέσος όρος της απόστασης που διαγράφει το αιωρούμενο σκέλος εκφραζόμενο επί της % του ύψους του εξεταζόμενου. Αυτός είναι ο λόγος που ζητάμε από τον εξεταζόμενο να προβάλλει το μέλος μπροστά όσο γρήγορα και μακριά μπορεί. Υψηλές τιμές είναι το ζητούμενο. Αντιθέτως χαμηλές τιμές καταδεικνύουν έλλειψη δύναμης και τροχιάς κίνησης. Επίσης κατά την μεταφορά του βάρους στο αιωρούμενο εάν αυτό υπολείπεται αισθητικών υποδοχέων θέσης καταγράφεται δυσκολία στη φάση προσγείωσης.

2. Mean Distance Difference
Είναι η σύγκριση του μέσου όρου απόστασης που διαγράφει το αριστερό και δεξί μέλος εκφραζόμενο επί της % του ύψους του εξεταζόμενου. Εάν η απόσταση είναι ίδια τότε η διαφορά είναι μηδέν (0). Εάν το αριστερό διαγράφει τροχιά 45% του σωματικού ύψους και το δεξί 75% τότε η διαφορά είναι : 75%-45% . 100% =25% (Δε) 75%+45%

3. Mean Impact Index
Είναι ο μέσος όρος της μέγιστης αναπτυσσόμενης δύναμης εκφραζόμενης επί της % του Σωματικού Βάρους στο αιωρούμενο σκέλος στη φάση της προσγείωσης. Το αιωρούμενο σκέλος από τη μειομετρική συστολή (φάση απογείωσης) μεταπίπτει σε πλειομετρική συστολή – φρένο (φάση προσγείωσης) με στόχο να συγκρατήσει την προς τα εμπρός κίνηση του Κέντρου Βάρους. Η αναπτυσσόμενη αυτή δύναμη είναι ένδειξη του πλειομετρικού ελέγχου της κίνησης. Το ζητούμενο είναι χαμηλή τιμή.

4. Mean Impact Index Difference
Είναι η σύγκριση των αναπτυσσομένων δυνάμεων στα δύο μέλη.

5. Mean Contact Time
Καταγράφεται ο χρόνος που απαιτείται ώστε το αιωρούμενο μέλος να έρθει σε επαφή με την επιφάνεια. (Απογείωση – Προσγείωση). Το ζητούμενο είναι χαμηλός χρόνος (άρα γρηγορότερη κίνηση). Αύξηση του χρόνου σημαίνει αδυναμία συντονισμού, ισορροπίας και ιδιοδεκτικότητας.

6. Mean Contact Time Difference
Είναι η σύγκριση και η διαφορά του μέσου όρου του χρόνου αιώρησης στο αριστερό και δεξί μέλος.

7. Mean Force Impulse
Καταγράφει την ποσότητα έργου, εκφραζόμενης επί της % του Σωματικού Βάρους που παράγεται κατά την διάρκεια της φάσης απογείωση – προσγείωση.

8. Mean Force Impulse Difference
Είναι η σύγκριση και διαφορά του αναπτυσσομένου έργου μεταξύ αριστερού και δεξιού μέλους.

9. Coefficient of Variation (CoVar)
Απόκλιση των 3 προσπαθειών

UNILATERAL STANCE

Κατά την διαδικασία αυτή καταγράφεται η ταχύτητα της ταλάντωσης του σώματος με τον εξεταζόμενο σε μονοποδική στήριξη στην πλατφόρμα, με ανοικτά και κλειστά μάτια. 130 Εκτελεί τρεις προσπάθειες σε κάθε θέση εξέτασης διάρκειας 10 sec. Όσο μικρότερη είναι η ταχύτητα ταλάντωσης τόσο μεγαλύτερος είναι ο δείκτης ισορροπίας. Η εξέταση περιλαμβάνει:

  • EO (Eyes open) Left
  • EO (Eyes open) Right
  • EC (Eyes closed) Left
  • EC (Eyes closed) Right

Οι οδηγίες στον ασθενή είναι: Με τα μάτια ανοικτά (κλειστά) μετάφερε το βάρος του σώματος σου στο αριστερό (δεξί) πόδι. Όταν σου πω, σήκωσε το δεξί (αριστερό) πόδι από το έδαφος και μείνε ακίνητος μέχρι να σε ειδοποιήσω.

ΟΡΙΣΜΟΣ – ΑΝΑΛΥΣΗ

Η αξιολόγηση αφορά την μέτρηση:

1. COG Sway Velocity
Είναι η αναλογία αλλαγών θέσης του COG στην μονάδα του χρόνου. Εάν π.χ. η πρόσθια κίνηση είναι 6 0 , η οπίσθια κίνηση 4 0 , δεξιά 3 0 , αριστερά 2 0 , τότε η συνολική απόσταση είναι (6+4+3+2) =15 και αφού ο χρόνος προσπάθειας είναι 10 sec τότε COG Sway Velocity = 15/10= 1,5 0 / sec.

2. Mean COG Sway Velocity
Είναι ο μέσος όρος των τριών προσπαθειών σε κάθε θέση εξέτασης. Εάν π.χ. στην θέση εξέτασης “ανοικτά μάτια” στην 1 η , 2 η και 3 η προσπάθεια η ταχύτητα αντίστοιχα είναι 0,4 , 0,2 και 0,3 τότε για την εξέταση αυτή η ταχύτητα είναι (0,4+0,2+0,3)/3=0,9 / 3 = 0,3 0 / sec.

3. Composite Mean COG Sway Velocity
Είναι ο μέσος όρος των Mean COG Sway Velocity και στις τέσσερες (4) θέσεις διαιρούμενος δια του τέσσερα (4).

Step up / over

Στη δοκιμασία αυτή καταγράφονται τα χαρακτηριστικά του κινητικού ελέγχου. Ο δοκιμαζόμενος ανεβαίνει με το αριστερό /δεξί σκέλος σκαλοπάτι ύψους 20 cm και το κατεβαίνει με το δεξί /αριστερό. Τα χαρακτηριστικά που αξιολογούνται είναι η δύναμης ανύψωσης, ο χρόνος κίνησης και η δύναμη προσγείωσης. 108,124

Η οδηγία στον δοκιμαζόμενο είναι: Ανέβα με το δεξί /αριστερό πόδι στο σκαλοπάτι, μετέφερε το αριστερό /δεξί πάνω από το σκαλοπάτι και κατέβα στηριζόμενος στο αριστερό /δεξί όσο πιο γρήγορα μπορείς.

ΟΡΙΣΜΟΣ – ΑΝΑΛΥΣΗ

Για την εκτέλεση της παραπάνω κίνησης απαιτείται δύναμη, καλή ισορροπία και συντονισμός.
Καταγράφεται η μειομετρική δύναμη στη φάση ανόδου, η πλειομετρική δύναμη στη φάση καθόδου από το σκαλοπάτι και ο χρόνος εκτέλεσης της δοκιμασίας.

1. Mean Lift – Up Index
Είναι ο μέσος όρος της μέγιστης μειομετρικής δύναμης (φάση ανόδου) στις τρεις προσπάθειες εκφραζόμενος επί της %.

2. Mean Lift – Up Difference
Είναι η σύγκριση των αναπτυσσομένων μειομετρικών δυνάμεων (Αρ) και (Δε).

3. Mean movement Time
Είναι ο μέσος όρος της χρονικής διάρκειας εκτέλεσης της κίνησης. Το ζητούμενο είναι χαμηλός δείκτης.

4. Mean movement Time Difference
Είναι η σύγκριση της χρονικής διάρκειας εκτέλεσης της κίνησης στο (Αρ) και (Δε) σκέλος.

5. Mean Impact Index
Καταγράφει την πλειομετρική δύναμη στη φάση της προσγείωσης. Το ζητούμενο είναι χαμηλός δείκτης.

6. Mean Impact Index Difference
Είναι η σύγκριση της αναπτυσσόμενης πλειομετρικής δύναμης στο (Αρ) και (Δε).

7. Coefficient of Variation
Είναι η απόκλιση μεταξύ των τριών προσπαθειών.

mCTSIB (modified Clinical Test for the Sensory Interaction on Balance)

Αναπτύχθηκε από Shumway – Cook , 1986. Σκοπός αυτής της αξιολόγησης είναι να προσδιορίσει τις σχέσεις που συνδέουν την μείωση της ιδιοδεκτικότητας με τον έλεγχο της θέσης.
Το απλό CTSIB είναι ικανό να διαχωρίζει τα φυσιολογικά από τα μη φυσιολογικά άτομα, αλλά δεν είναι ικανό να διαχωρίζει την ακριβή σχέση των σωματουποδοχέων του οπτικού και αιθουσαίου συστήματος.
Η Neurocom τροποποίησε το CTSIB με το:
-Να γίνονται οι δοκιμασίες στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ώστε να λαμβάνει τις ταλαντώσεις του COG σε σχέση με το χρόνο.
-Μη χρησιμοποιώντας το Japanese lantern καθώς αυτό δεν προσφέρει κατάλληλες οπτικές αντιθέσεις.

Οι μετρήσεις ταλάντωσης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα βελτιώνουν την ευαισθησία του τεστ καταγράφοντας τις αλλαγές του COG με το χρόνο.
Οι οδηγίες στον ασθενή είναι να σταθεί ακίνητος, δηλ να ελαχιστοποιήσει τις κινήσεις του COG σε σταθερή ή ασταθή επιφάνεια με ανοικτά ή κλειστά μάτια.
Όλες οι δοκιμασίες του mCTSIB έχουν τρεις προσπάθειες των 10 sec η κάθε μία και η αιώρηση εκφράζεται σε 0 / sec.
Πραγματοποιείται σε τέσσερις (4) φάσεις:
* Ανοικτά μάτια ( EO – Eyes open ) σε σταθερή επιφάνεια
* Κλειστά μάτια ( EC – Eyes closed )
* Ανοικτά μάτια ( ΕΟ- Eyes open ) σε ασταθή επιφάνεια
* Κλειστά μάτια ( EC – Eyes closed )

1. Κέντρο του Βάρους ( COG )
Είναι το φανταστικό σημείο στο οποίο θεωρητικά συγκεντρώνεται η μάζα του σώματος. Σε όρθια στάση ηρεμίας στα φυσιολογικά άτομα το COG βρίσκεται στο επίπεδο των I1 – Ι2 και η ευθεία του έρχεται ελαφρά εμπρός από τις ποδοκνημικές αρθρώσεις. Η φυσιολογική ισορροπία αναφέρεται στην ικανότητα να στεκόμαστε ακίνητοι σε ορισμένες περιπτώσεις, ανάλογα βέβαια με τις απαιτήσεις της εκάστοτε δραστηριότητας. Ο όρος “στατική” ισορροπία χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει το πόσο απλά ένα άτομα μπορεί να σταθεί ακίνητο αν και κανένας δεν μπορεί να κάθεται ή να στέκεται εντελώς ακίνητος.

ΟΡΙΣΜΟΣ – ΑΝΑΛΥΣΗ

Η αμφοτερόπλευρος δοκιμασία στάσης είναι δοκιμασία στατικής ισορροπίας γιατί ζητάμε από τον δοκιμαζόμενο να κρατηθεί ακίνητος.
Φυσικά η βαρύτητα ενεργεί πάντα στο σώμα του ασθενή και αυτός πρέπει να κινείται έτσι ώστε να διορθώνει τη θέση του COG καθώς η βαρύτητα το τραβάει μακριά από τη μέση γραμμή (Κέντρο Βάσης Στήριξης ).
Ο τρόπος με τον οποίο ο δοκιμαζόμενος θα κάνει αυτές τις διορθώσεις θα εξαρτηθεί από τις ατομικές του ικανότητες, από τη χρησιμότητα της επιφάνειας επαφής να παράγει αντίθετη δύναμη με αυτή της πίεσης των ποδιών και από τη βάση στήριξης του μέλους.

2. COG Sway VELOCITY
Είναι η αναλογία αλλαγών θέσεων του COG στη μονάδα του χρόνου. Εάν π.χ. η πρόσθια κίνηση είναι 6 0 , η οπίσθια 4 0 , δεξιά 3 0 και αριστερά 2 0 , τότε η συνολική απόσταση είναι (6+4+3+2) = 15 0 και αφού ο χρόνος προσπάθειας είναι 10 sec τότε COG Sway Velocity =15/10=1,5 0 / sec.

3. Mean COG Sway Velocity
Είναι ο μέσος όρος, των τριών προσπαθειών, της ταχύτητας ταλάντωσης του COG σε κάθε θέση εξέτασης. Εαν π.χ στη θέση εξέτασης Σταθερή επιφάνεια – ανοικτά μάτια στη 1 η , 2 η , 3 η , προσπάθεια η ταχύτητα είναι 0,4 , 0,2 και 0,3 αντίστοιχα τότε Mean COG Sway Velocity =(0,4+0,3+0,2)/3= 0,9 / 3= 0,3 0 / sec.

4. Composite Mean COG Sway Velocity
Είναι ο μέσος όρος των Mean COG Sway Velocity και στις τέσσερις (4) θέσεις εξέτασης.
Εκτελώντας το mCTSIB και αξιολογώντας τις μετρήσεις δεν σημαίνει ότι έχουμε αναγνωρίσει συγκεκριμένες βλάβες ή ανωμαλίες στους σωματουποδοχείς ή στο οπτικό ή αιθουσαίο σύστημα. Όμως έχουμε μια συνολική εκτίμηση της συνεισφοράς της άρθρωσης στη διατήρηση της θέσης που γίνεται σημαντικότερη όταν ο δοκιμαζόμενος δεν πάσχει από βλάβη του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος. 117

TANDEM WALK

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Καταγράφονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της βάδισης “πτέρνα – δάκτυλα”.
Οι οδηγίες στον ασθενή είναι: “Στάσου ακίνητος στην αρχή της πλατφόρμας έχοντας το ένα πέλμα εμπρός από το άλλο, έτσι ώστε η πτέρνα του δεξιού πέλματος να εφάπτεται των δακτύλων του αριστερού. Μόλις στην οθόνη εμφανιστεί η εντολή ” GO ” περπάτα όσο πιο γρήγορα μπορείς εναλλάσσοντας πτέρνα – δάκτυλα και μείνε ακίνητος στο τέλος της πλατφόρμας.

ΟΡΙΣΜΟΣ

Στη φυσιολογική βάδιση το COG κινείται εμπρός μεταφερόμενο αριστερά – δεξιά (εναλλαγή ποδιού) διαγράφοντας στο τέλος σχήμα “S”.
Ζητάμε λοιπόν ο εξεταζόμενος να κινείται ως εξής: Εκεί που τελειώνει το πάτημα του ενός πέλματος να αρχίζει το πάτημα της πτέρνας του άλλου πέλματος.
Εάν λοιπόν η κίνηση δεν είναι ευθεία αλλά η αιώρηση μεταφέρεται αριστερά ή δεξιά παρεκκλίνοντας από την ευθεία το COG διαγράφει μεγαλύτερο “S”.

1. Mean step width
Είναι ο μέσος όρος του μήκους βήματος εκφραζόμενο σε cm . Βρίσκεται διαιρώντας την συνολική απόσταση που διανύθηκε σε cm δια του αριθμού των βημάτων που έγιναν.
2. Mean speed
Είναι ο μέσος όρος ταχύτητας κίνησης εκφραζόμενος σε cm / sec.
3. Mean End Sway
Είναι η ταχύτητα της πρόσθιο – οπίσθιας αιώρησης του COG κατά τα πρώτα 5 sec του πρώτου βήματος εκφραζόμενη σε 0 / sec. Ο έλεγχος της πρόσθιο – οπίσθιας αιώρησης του COG κατά την βάδιση αυτή είναι το ζητούμενο.
4. Coefficient of Variation
Είναι ο δείκτης απόκλισης μεταξύ των τριών προσπαθειών
5. Step Width
Η ιδιαιτερότητα της βάσης στήριξης καταγράφει την δυσκολία της δοκιμασίας. Η ικανότητα να περπατάει έχοντας τις πτέρνες κοντά τη μία στην άλλη καθώς εναλλάσονται κατά την διάρκεια της βάδισης δείχνει καλό έλεγχο ισορροπίας. Αρα χαμηλές ενδείξεις – αποκλίσεις είναι καλές σε αντίθεση με μεγάλες που δηλώνουν δυσκολία.
6. Speed
Είναι η ταχύτητα βάδισης. Οσο πιο μεγάλη είναι η ταχύτητα τοσο πιο καλή ισορροπία έχει ο δοκιμαζόμενος.
7. End Sway
Είναι η επιβράδυνση της κίνησης του COG προς τα εμπρός.

Παραδείγματα λειτουργικής δυσκολίας
* Στην εκτέλεση Jumb – shoot στο μπάσκετ.
* Ξαφνική αλλαγή κατεύθυνσης στο ποδόσφαιρο, μπάσκετ, κ.α.

STEP / QUICK TURN

Καταγράφει το χρόνο και την ταχύτητα στροφής καθώς ο δοκιμαζόμενος εκτελεί δύο βήματα εμπρός γρήγορη στροφή 180 μοίρες και δύο βήματα για την επαναφορά του στην αρχική θέση.
Οι οδηγίες στον ασθενή είναι: Ανέβα και στάσου ακίνητος στην άκρη της πλατφόρμας. Όταν δεις στην οθόνη την εντολή “GO” ξεκίνα με το αριστερό/δεξί πόδι κάνε δύο βήματα εμπρός στρίψε γρήγορα με το αριστερό/δεξί πόδι και έλα στην αρχική θέση.
Περιγραφή
Εκτελούνται τρεις προσπάθειες για την αριστερή/δεξιά στροφή. Θεωρείται σημαντική δοκιμασία διότι χρειάζεται συγχρονισμός της ισορροπίας και της βάδισης.
1. Mean Turn Time
Είναι ο χρόνος μέσα στον οποίο ο δοκιμαζόμενος εκτελεί στροφή 180 μοίρες. Ο χρόνος των τριών προσπαθειών προστίθεται και διαιρείται δια του τρία. Αυτός είναι ο μέσος όρος για κάθε πλευρά.
2. Mean Turn Time Difference
Είναι η σύγκριση του χρόνου στροφής αριστερά / δεξιά εκφραζόμενη επί της %. Εάν π.χ. ο χρόνος στροφής αριστερά είναι 0,43 sec και δεξιά 0,55 sec τότε έχουμε 55-43 / 55+43 · 100%=12% πιο γρήγορη η αριστερή στροφή.
3. Mean Turn Sway
Είναι ο μέσος όρος, των τριών προσπαθειών, της αιώρησης στροφής εκφραζόμενη σε 0 / sec. Το ζητούμενο είναι μικρές τιμές.
4. Mean Turn Sway Difference
Είναι η σύγκριση των μέσων όρων ταχύτητας στροφής αριστερά και δεξιά.
5. Mean Turn Sway Difference
Είναι η σύγκριση των μέσων όρων ταχύτητας στροφής αριστερά και δεξιά.
6. Coefficient of Variation
Είναι η απόκλιση (standard deviation) μεταξύ των τριών προσπαθειών. Το ζητούμενο είναι μικρές τιμές.